Back Home
Forums Gallery Blogs Calendar Articles Kumppanit
Search  Rules & FAQ  Memberlist  Usergroups  Register  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Tokyo.fi Forum Index -> Parapara -> ParaparaPulinaPoksi!
Page 1 of 2Goto page 1, 2  Next
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Post 02-08-2007 22:55
Reply with quote    Post subject: ParaparaPulinaPoksi!
Sefie
Shogun

Aiemmin tämä ketju oli nimellä Kysy paraparasta/techparasta, mutta mielestäni sopii paremmin randomiin höpinöintiin! Ja ka, editointi tapahtui!

Iltaa kaikille~ Star

Tässä ketjussa voi kysyä kaikki pienet (tai ei niin pienet) kysymykset, jotka askarruttavat paraparan tai techparan (tai traparan) suhteen. Mitä tahansa paraparaan liittyvää voi kysyä, me yritämme vastata parhaamme mukaan. Star

Last edited by Sefie on 09-02-2008 21:49; edited 1 time in total
Post 04-08-2007 21:06
Reply with quote    Post subject:
Corvus
Ronin

Mikä on Campus Summit? Olen ymmärtänyt, että se on circlejen yhteistyössä järjestämä tapahtuma, mutta mikä siinä on ideana? Ja miksi siitä julkaistaan CD ja DVD?
Post 05-08-2007 21:16
Elbo
Newbie

Kysyisin noista tunneista, et ku Finnparanoidsin sivuilla lukee, et kesälomalla ois tunteja, nii tarkottaaks se todellaki sitä, et niitä pidetään tälläkin hetkellä? Huh
Post 05-08-2007 22:32
Sefie
Shogun

Corvus wrote:
Mikä on Campus Summit? Olen ymmärtänyt, että se on circlejen yhteistyössä järjestämä tapahtuma, mutta mikä siinä on ideana? Ja miksi siitä julkaistaan CD ja DVD?

Aloitit ketjun hyvällä kysymyksellä! Star Katsotaan saanko järkevää vastausta aikaiseksi...

Campus Summit on, kuten olet ymmärtänyt, event-circlejen yhteistyössä järjestämä, nykyisin koko Japanin kattava tapahtuma, eli event. Campus Summit järjestettiin ensimmäisen kerran Tokiossa vuonna '95 (Silloin kun minä olin nuori!) jolloin osallistujia oli 1500. Vuoteen 2005 mennessä osallistujamäärä kasvoi 20 000:een. (Jos nyt ajattelet: woah!! 20000 gyarua!! niin verrataanpa tuota lukua Japanin väkilukuun, joka on noin 127 miljoonaa ja rapiat. 20 000 ihmisen tapahtuma Suomessa olisi vähän eri juttu. Very Happy)

Campus Summitin - kuten kaikkien muidenkin circlejen eventien - tarkoituksena on koota gyaruja yhteen, toimia keskustelupaikkana, uutislähteenä, and most importantly, hauskanpitopaikkana. Star Ennen vanhaan (= ennen Campus Summitin kaltaisia tapahtumia) gyarujen oli vaikea "löytää toisensa", mutta nykyään gyarupirskeitä järjestetään melkeinpä viikottain. ^^

Event-circleillä on hyvin tarkat säännöt siitä ketkä pääsee circleen ja ketkä ei, osallistuminen on maksullista (about 50, circlestä riippuen kerta- tai vuosimaksu) näillä rahoilla ollaan yhteydessä sponsoreihin (esim klubeihin), printataan flyereitä, maksetaan circle-paikan vuokraa etc etc etc) Eli joku Avex tai Genel ei sponssaa mitään circlejä ihan ilmatteeksi. x)

Campus Summit-videoita on julkaistu vuodesta 95 lähtien, tosin silloin niitä jaettiin vain osallistuneiden circlejen keskuudessa. Vuonna 2000 tuli Avex mukaan kuvioihin (todnäk silloisen parapara-buumin takia) ja alkoi tuottaa Campus Summit-nimistä CD:tä ja DVD:tä, jotka sisältää sen kesän kuumimmat paraparahitit. Star Heitetään mukaan pari Avexin omaa tanssijaa/egg-mallia ja voilá, kaikki ostamaan~

Eeeee, tulipa höpötettyä. D: Toivottavasti tästä informaatiotulvasta oli jotakin hyötyä, kysy vain jos jokin kohta jäi epäselväksi. Very Happy

Elbo wrote:
Kysyisin noista tunneista, et ku Finnparanoidsin sivuilla lukee, et kesälomalla ois tunteja, nii tarkottaaks se todellaki sitä, et niitä pidetään tälläkin hetkellä? Huh

Tähän osaa paremmin vastata Suur-Helsinki, joka ilmeisesti pitää hyvin satunnaisia oppitunteja ehkä kenties tälläkin hetkellä. :O Turku on ainakin kesän iiihan hiljaa, aloitamme Turussa taas tämän kuun lopussa viikottaiset tunnit. ^^
Post 06-08-2007 09:06
Marggis
Ronin

Suur-Helsingissä on ollut kaksi virallista kesätuntia (+ kaksi meidän circleläisen järjestämää), eikä enempää ole luvassa ennen 21.8, jolloin Helsinki-Circle aloittaa jälleen toimintansa.

(off) Menenpäs perustamaan Helsinki-Circlelle oman info-topicin, että muutkin kuin Helsingin postituslistalla olevat saavat infoa. ^^(/off)
Post 16-10-2007 02:57
Corvus
Ronin

Sanmoni Sunday Morning Party -dvd:n alun rasittavasti scrollaavissa teksteissä mainitaan "Erinäisistä syistä johtuen, trapara on kielletty koko Japanin klubeissa." Myöskin Super Best Trance VI:n lopussa on paljon tekstiä siitä, kuinka "Tämä on vain yksi tapa nauttia trancesta" ja "Tietenkin, myös [traparan] kieltäneitä klubeja on olemassa."

Mites on yleinen tilanne? Onko trapara käytännössä sallittua vain muutamilla erikoisklubeilla? Onko traparan kieltämiseen jotain erityistä syytä, vai onko se vain tilavaativuudeltaan liian hankala tanssi?
Post 16-10-2007 07:51
Sefie
Shogun

Corvus wrote:
Sanmoni Sunday Morning Party -dvd:n alun rasittavasti scrollaavissa teksteissä mainitaan "Erinäisistä syistä johtuen, trapara on kielletty koko Japanin klubeissa." Myöskin Super Best Trance VI:n lopussa on paljon tekstiä siitä, kuinka "Tämä on vain yksi tapa nauttia trancesta" ja "Tietenkin, myös [traparan] kieltäneitä klubeja on olemassa."

Mites on yleinen tilanne? Onko trapara käytännössä sallittua vain muutamilla erikoisklubeilla? Onko traparan kieltämiseen jotain erityistä syytä, vai onko se vain tilavaativuudeltaan liian hankala tanssi?

Myönnän heti alkuun etten tiennyt tästä lainkaan! Joten, kävin opiskelemassa Star Ymmärtääkseni trapara-kielto koskee lähinnä Nagoyan klubeja, tai siellä ainakin kiellot tulivat ensimmäisenä. Myös Sapporossa on joitain trapara-kiellettyjä klubeja. Varmasti niitä myös muualla Japanissa (including Tokio) on.

Syitä löysin noin kolme kappaletta, riippuen siitä kuka kertoi. Yksi syy oli juurikin se, että trapara vaatii niin paljon tilaa, että tanssilattialla toraavat nuoret häiritsivät muita asiakkaita huitomisellaan. (Ja kuulemma nimenomaan toraparaajat käyttäytyivät muutenkin huonosti klubeilla.)

Toiseksi syyksi löysin sen, että toraparaa salliville klubeille ei tullut tarpeeksi uusia asiakkaita, kun paikka leimautui torapara-klubiksi, eikä valtaväestöä voinut vähempää kiinnostaa. Toraparaajia kuitenkaan ei ole läheskään tarpeeksi klubin asiakkaiksi muualla kuin ehkä Tokiossa. Lisäksi tähän liittyy kanssa para-buumin loppuminen vuoden alussa, joka laski uusien toraparaajien löytymistä.

Ja kolmanneksi syyksi löysin sen, että torapara kiinnostaa enemmän naispuoleisia asiakkaita. Näin ollen klubit eivät voi käyttää taktiikkaa, jossa yksi mies tuo viisi naisasiakasta perässään, kun äijiä ei kiinnosta. (Tähän liittyen ymmärrän nyt myös sen, miksi host clubeilla torapara on niin suosittua! toraparaava mies = 10 naisasiakasta! xD)

Kyselen vielä lisää tutuilta ja tuntemattomilta tästä tilanteesta, mutta tämän verran löysin ihan vaan google-sedältä ja wikistä etsimällä. Star
Post 07-11-2007 00:11
Sefie
Shogun

Okei, nyt olen taas tässä toraparakieltoasiassa vähän viisaampi. Pääsyy siihen näyttää tosiaan olevan se, että uusia asiakkaita ei tule jos klubilla tanssitaan toraparaa. Suurimmaksi osaksi tämä koskee ns. mainstream trance-klubeja, mutta esimerkiksi CODE on luopunut Sunday Morning Party-toraparatapahtumastaan ja korvannut sen tapahtumalla jossa torapara on kielletty. Samoin Club Joule on kunnioittanut asiakkaidensa toiveita ja kieltänyt toraparan.

Kaikissa suurimmissa kaupungeissa (Tokio, Osaka, Nagoya etc.) torapara on yleensä kiellettyä trance-klubeilla.

Ja lisäksi vielä kerrottakoon että toraparaajat eivät pyöri samoissa piireissä paraparaajien ja techparaajien kanssa. Suuremmissa kaupungeissa on aistittavissa jonkinlaista vihaa näiden yhteisöjen välillä, eikä voisi mitenkään kuvitella että sama henkilö tanssisi sekä toraparaa että paraparaa/techparaa.

Mutta onneksi me täällä Suomessa ei olla niinkuin japanilaiset Star
Post 07-11-2007 01:22
Corvus
Ronin

Jep, jep. Pelottaa, onko ensi kesänä enää mitään missään, kun Japaniin asti pääsen. 2 vuotta on ihan liian pitkä aika suunnitella matkaa. Kaikki ehtii hajoamaan sillä välin.

Sefie wrote:
Mutta onneksi me täällä Suomessa ei olla niinkuin japanilaiset Star

No joo... Näkisit Helsinki-circleläisten ilmeet, jos mainitseekin traparan Rolling Eyes
Post 09-02-2008 21:48
Sefie
Shogun

Örrrör, koska en ole mikään velho moderoimisessa, niin siirsin Oppilasprofiilissa olevat pulinat tähän topicciin manuaalisti! Please bear with me!

Sefie wrote:

UFOPOLI wrote:

Lempiparaparaajat: Ahmed/FITWOD,

w00t! Ahmed on niin ihku XD Tosin omasta mielestäni sen originaalit menee välillä niin monimutkaisiksi ja niistä unohtuu se symmetrisyys. x) Mut kukin taaplaa tyylillään.

O`.'o_b! kuten Ahmed sanoo. x)

-------------------------

UFOPOLI wrote:

Sefie wrote:

w00t! Ahmed on niin ihku XD Tosin omasta mielestäni sen originaalit menee välillä niin monimutkaisiksi ja niistä unohtuu se symmetrisyys. x) Mut kukin taaplaa tyylillään.

Tyylissä näkyy selvästi show-tanssin vaikutus. Minusta niin tulee isona yhtä hyvä Very Happy

Sefie wrote:

O`.'o_b! kuten Ahmed sanoo. x)

Tunnetko suorastaan hänet? Olen jo pitkään suunnitellut lähettäväni fanipostia, mutta olen odottanut, että omat videoni ilmestyisivät, jotta olisi jotain vasta-annettavaa, mutta kuten eilen tunnilla totesin, kohta vietetään ensimmäisen videoni vuosipäivää, ja siellä se edelleen makaa jossain Kiiran koneella... Huh

--------------
(tästä välistä unohtui yksi postini, uups x3)
--------------

UFOPOLI wrote:

Sefie wrote:

Mutta on se maailma pieni, minä olen nimittäin saanut fanipostia Ahmedilta XDD Kaikki me samaa porukkaa ollaan, järkkään mielelläni sähköpostiosoitteen tjsp jos haluat. x) *puts the pimp hat on*

Kelpaa, kiitos Very Happy Toinen, johon olen pidemmän aikaa aikonut ottaa yhteyttä, on se EB-Primen suomalainen webmaster, johon teillä on kuulemma siihenkin yhteyksiä. Olisi varmaan korkea aika minunkin tavata joku tämän genren todellinen asiantuntija.

Sefie wrote:

Edit: Nythän vasta hokasin että jos tarkoitat sitä teidän Kalliossa esitettyä specialia niin sehän löytyy tätänykyä myös Veohistamme~ http://www.veoh.com/videos/v3300045qkqhcrsh

Kiitos, tuokin on hyvä olla olemassa, mutta tarkoitan originaalejani, joista toisen on haudannut Kiira ja toisen Maria ja jotka piti muistaakseni panna Yhteistyössä-osioon.
Post 11-02-2008 13:34
Marggis
Ronin

Nykyään Veohista löytyy myös toisen ryhmän video. Editoin tuonkin, kunhan saan sen uudestaan, kun Kovertorin poistaminen poisti pari videota, joita en nyt sitten enää löydä mistään. ;_; Niin kävi sinunkin videollesi Tero, olen pahoillani. Kuvataan se uudestaan mahd. pian ja lupaan tällä kertaa hoitaa sen nettiin (tai ainakin Sehville) mahd. pian.
Post 19-05-2008 16:32
Sefie
Shogun

Huomasin että Eurobeat Primestä löytyy ainakin DJ Zorron Esto Es La Vidan lyriikat, ja pitihän ne heti änkeä babelfishistä läpi ihan vaan huvin vuoksi. XD (Oma espanjankielen taitoni rajoittuu voileivän tilaamiseen. -_-)

Sanat:
Vida, esto es la vida.
Cuando el perro muerde
al que tiene miedo
Hay que ver el mundo
como es el cielo
Que me cuentas, que me dices
si tu no lo ves.
Un momento, un recuerdo
nunca volvera.

Ja courtesy of Yahoo! Babel Fish:
Life, this is the life.
When the dog bites
to which it is scared.
It is necessary to see
the world as it is the sky.
That you tell me, that you
say to me if your you do not see it.
A little while, a memory
Never will return.

Laughing
Post 23-05-2008 11:31
UFOPOLI
Ronin

Marggis wrote:
Nykyään Veohista löytyy myös toisen ryhmän video. Editoin tuonkin, kunhan saan sen uudestaan, kun Kovertorin poistaminen poisti pari videota, joita en nyt sitten enää löydä mistään. ;_; Niin kävi sinunkin videollesi Tero, olen pahoillani. Kuvataan se uudestaan mahd. pian ja lupaan tällä kertaa hoitaa sen nettiin (tai ainakin Sehville) mahd. pian.

Onpa hyvin tullut luettua, kun vasta nyt huomasin tämän viestin Very Happy Jonain kesäpäivänä voisi taas kuvatakin. Veoh kelpaa sijoituspaikaksi. Voisin tietysti panna sen itsekin, mutta enemmän siitä varmaan on yleisölle iloa samassa paikassa muiden kanssa.
Post 23-05-2008 11:33
UFOPOLI
Ronin

Sefie wrote:
Huomasin että Eurobeat Primestä löytyy ainakin DJ Zorron Esto Es La Vidan lyriikat, ja pitihän ne heti änkeä babelfishistä läpi ihan vaan huvin vuoksi. XD (Oma espanjankielen taitoni rajoittuu voileivän tilaamiseen. -_-)

Tuo käännös on itse asiassa koneen tekemäksi pelottavan onnistunut Huh
Post 23-05-2008 15:52
Kurisuchan
Newbie

UFOPOLI wrote:
Sefie wrote:

Tuo käännös on itse asiassa koneen tekemäksi pelottavan onnistunut Huh

DJ Zorron sanoituksissa ei oo mitään järkee, käännöskoneissa ei oo mitään järkee. Mikä voisi mennä pieleen? Smile
Post 27-05-2008 18:59
Reply with quote    Post subject: Lisää techparalyriikkaa from Eurobeat Prime!
Sefie
Shogun

Heloo heloo~ Kävin erinäisistä syistä läpi kaaaaaaikki Eurobeat Primen 3000+ lyricsit, ja siinä samalla huomasin muutamat techparasanoitukset sieltä, ylläolevan (joskin puutteellisen) Esto Es La Vidan lisäksi! Tässä ne on~ Yrittäkääs vaan laulaa mukana samalla kun techparaatte! XD

Amicoz Feat. D. Donna - Stay

We gonna take
We gonna make
We gonna break
We gonna fake

We gonna say
We gonna play
This is the time
You'll know my name

Say
Fly with me today
You take me to the sky
We'll be together
The time is over

Stay
Ready for the game
Make me feel so right
This could be heaven
Stay forever!!

Blue Scorpion Feat. Zexy - Walk On Fire

Walk on fire
Dance right to the core
Let me higher
Power more and more

To the right to the left
Everybody went on track
To the left to the right
To the body went the floor
Walk on fire, S C Power

To the wrong to the right
Here's somebody with the track
To the back to the front
Everybody movin' on
Walk on fire, S C Power

Come on baby Dance in the fire
Let's go crazy life is your power
Woah! Walk on fire, S C Power

Raise your feet into your desire
Up and down you'll never be quiet
Woah Walk on fire, S C Power

("Blue Scorpion" ja "Zexy" kuuluvat SCP-levymerkkiin, jos tuo S C Power jää jotenkin hämäräksi... x3)

Dr. Hope Feat. Stefy - Bitch Is A Bitch

Tell me how you feel it
When I light my fire
Got to find a girl
You know is my desire
I don't wanna stand up
Waiting love or tender
Get my whip and ready
Just in time my lady

No no no no no
I don't think so

Take you by the river
Swimming on your body
Water on your fire
Just to keep you ready
Laid on a sofa
Turn your back and stay there
waiting for your man
You know your boss is coming

Bang bang!! how you wanna it
Bang bang!! let me take it
Big bang!! cross the line and get this right
Bang bang!! just a little
Bang bang!! on your bum and
Big bang!! cross the line and get this fine

Bitch is a bitch
Bitch is a bitch
Bitch is a bitch, now
Not really
Bitch is a bitch
Bitch is a bitch
Bitch is a bitch
I don't think so

Laughing
Post 28-05-2008 11:46
Reply with quote    Post subject: Re: Lisää techparalyriikkaa from Eurobeat Prime!
UFOPOLI
Ronin

Sefie wrote:
Kävin erinäisistä syistä läpi kaaaaaaikki Eurobeat Primen 3000+ lyricsit

Minäkin kävin jossain vaiheessa läpi suurimman osan. Sieltä löytyi varmasti kaikkea kiinnostavaa?
Post 24-07-2008 09:49
Sefie
Shogun

Oh lol. (Vaikka unista puhuttiinkin jo Havainnot-ketjussa, päättelin että tämä kuuluisi ehk kuitenkin paremmin tähän ketjuun.) Heräsin nimittäin viime yönä suht koht Huh nähtyäni unta jossa oman lapseni (?!) kastetilaisuus oli samaan aikaan parin muun mukelon kanssa, ja yhden mukelon omistaja oli ex-hyper techno waros Ryuichi ja äitinä taisi olla joku naapurini punkkarimimmi. XD Siinä missä meillä muilla oli joku virsi itse tilaisuuden yhteydessä, oli Ryuichi-kenillä himmeä vampyyriaiheinen visual-esiintyminen jossa herra itse tanssi kappaleen Mr. Fang. Oma reaktioni itse unessa oli jotain tyyliin "iiiiiiihhhh mun muksun kastetilaisuudessa (melkein) on tanssittu techparaaaaaaaa!!!!"

En enää ikinä mene nukkumaan niin että Mr. Fang soi päässä. IKINÄ. Laughing
Post 28-07-2008 00:14
Yume
Newbie

En viitsinyt alkaa heittelemään melkein off-topicia Helsinki Circlen infoketjuun, joten nauran täällä.

ParaparaKOULU, -OPISTO ja -AKATEMIA! Kiitos tästä. Awesum! En ole ihan varma onko tuo mun mielestäni niin hauskaa siksi että olen törkeän väsynyt, vai onko mulla vaan oudot huvit...mutta mitäs väliä. XD
Post 28-07-2008 11:13
Sefie
Shogun

Yume wrote:

ParaparaKOULU, -OPISTO ja -AKATEMIA! Kiitos tästä. Awesum! En ole ihan varma onko tuo mun mielestäni niin hauskaa siksi että olen törkeän väsynyt, vai onko mulla vaan oudot huvit...mutta mitäs väliä. XD

Ole hyvä! Kuten ehkä saatat arvata, oli tämä hapokastakin hapokkaampi idea minun, kiitos vaan Marialle hyväksynnästä ja silleen XD

Sitten vaan lukujärjestysten sun muiden kimppuun! x)
Post 29-07-2008 14:28
Yume
Newbie

Hieno ja hapokas idea oli kyllä. Ja oi oi oi, lukujärjestykset! Olisiko hieman loistavaa. Very Happy
Post 31-07-2008 12:17
Yashura
Newbie

Onko Tampereelle tosiaan tulossa oma Circle? Olen juuri muuttanut Tampereelle ja paraparannu itsekseni jo parin vuoden ajan, kiitos Finnparanoidien videoiden, joten olisi todella kiva, jos joku alkaisi vetää oikein Circleä siellä.

Toivottavasti kysymys tuli nyt oikeaan paikkaan...
Post 01-08-2008 05:47
Marggis
Ronin

Mahdollisesti, riippuen tällä hetkellä enemmän käytännön ongelmien selvittämisestä kuin opettajien halukkuudesta. ^^ Asiasta informoidaan heti, kun se varmistuu suuntaan tai toiseen.
Post 01-08-2008 10:30
Yashura
Newbie

Jes! Aivan mahtavaa! Jään odottelemaan sitten uutisia. ^_^
Post 10-11-2009 19:17
Khalid
Newbie

En löytänyt sopivampaakaan osiota joten läntätään tänne.

Uusi parapara.fi-sivusto näyttää mielestäni erittäin hienolta mutta huomasin ainakin yhden informaatiovirheen Tapahtumat-osion kohdassa "Lesson Info" jonka mukaan Helsinki Circlen tunnit olisivat Pasilan nuorisotalolla eivätkä suinkaan Arabiassa jossa ne nykyään järjestetään. En siis halua nipottaa mutta ajattelin nyt mainita ettei joku uusi innokas circleläinen vahingossa kävele väärään paikkaan.
Page 1 of 2Goto page 1, 2  Next
Tokyo.fi Forum Index -> Parapara -> ParaparaPulinaPoksi!
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.